Jäkla vikarie!!

Ja jag måste ju säga att många av er kommenterade, men långt ifrån alla. :P Men kul att se dom som aldrig brukar kommentera i vanliga fall kunde lämna en liten klutt. :P (speciellt du Vickan)

För övrigt så är jag helt jävla slut!! I måndags va Lotta tvungen fara från jobbet och hon blir borta resten av veckan. Igår och idag hade vi kanske vääärldens uslaste vikarie. Kom dit i kjol och högklackat och inga utekläder. Hur tänkte hon då? Man går inte så till ett dagis man ska jobba på. Och det borde hon veta kan man tycka efter varit vikarie sen november. Men nej, tydligen visste hon inte mycket om dagis alls verkar det som. Hon verkar ha trott att man bara kunde stå där med sin kaffekopp och kolla på medan vi övrig personal "slavar". Helt ärligt så var hon nästan lika tidskrävande som barnen. Inga egna initiativ så långt ögat kunde se.

i vanliga fall: 18 barn delat på 3 personal = 6 barn per person
Igår och idag: 18 barn + vikarie delat på 2 personal = 9 och en halv vikarie per person

Förstår ni skillnaden? Hon hade lika gärna kunnat stannat hemma. Vi hade klarat oss BÄTTRE utan henne.
Hoppas vi får en BRA vikarie resten av veckan. För henne vill vi inte ha. Byt jobb kvinna!!

Och jaa, jag vet att jag med jobbat som vikarie.. Och det är väl kanske inte det roligaste att hoppa runt från ställe till ställe. Men jag har åtminstone gått dit i rätt sorts kläder och gjort mig förtjänad av pengarna!!!

Jag är så trött så jag vill bara sova sova sova.. Har dessutom fått jobba över nästan varje dag denna vecka. Det tar på krafterna.. Tur vi ska på konferrens inte nu till helgen men nästa. Torsdag till fredag på Nordic Blue Hotel. Det blir turkiskt bad, massage, middag och andra trevligheter. Ska bli så jäkla jäkla skönt.

 

Det va allt från mig idag. Tror faktiskt jag ska joina Bosse i sängen. Han sover redan.

Fast egentligen vill jag att det ska va Simon jag ska få sova med inatt. Drömde om oss i natt så idag har jag saknat han lite extra. Men nu borde det inte dröja så många veckor tills vi ses igen :)


Kommentarer
Postat av: Pia

vad är det på bilden? turkiskt bad? en sjal du vill ha?



hehe, det var inte snällt mot vikarien... men vissa saker kan man ju faktiskt förvänta sig. Som rätt kläder för rätt jobb. :)



Hoppas ni får en härlig konferens.

Vem ska ta hand om barnen när ni är där? Vikarier i högklackat? :O



puss puss

2008-09-24 @ 21:25:47
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0