Liiidingö - the beginning

Nu är mammsen på besök och hon var så snäll som tog med sig sitt mobila bredband som jag får låna under tiden hon är här. Så nu kan jag uppdatera lite. :D

Igår var vi på stan jag och mamma. Shoppade lite kläder, åkte hem och visade mitt place, bytte om och åkte ner på stan igen. Åt middag vid halv 10. Sen gick vi runt på stan litegrann. Tog oss en drink på TGIF (thank God it's friday) på Stureplan. Sen en taxi hem.

Idag skulle vi till moster Anita ute i Stäket för att få oss en matbit och få kolla in det nya huset. På vägen dit gick jag in i en skoaffär och råkade shoppa mig ett par skor. Andra skoparet sen jag flyttade hit och jag VET redan ett till par skor som jag bara måste ha och dom va inte billiga så jag måste vänta tills lönen kommer... Det vill säga imorgon. :-S
Hur som helst, nog om skor.. Fick iallafall supergod mat hos Anita och Nino. Det får man iofs alltid. Och huset var fint. Anita fick blommor av oss för hon fyller år imorgon.

Nyheter hemifrån: FF klara till division 1, så nu har man en hyfsat glad pojkvän där hemma kan jag säga. Och det förstår man ju. Är ju såklart jag med. :D Well done!

Tänkte att ni kanske vill se lite bilder från första veckan:



På flyget. Flygvärden ville så gärna ta en bild där vi båda fick vara med.




Framme på Arlanda med all packning och Bosse, som skött sig så bra. Bara lite gråt på flyget men annars sov han mest.



Andra kvällen. Middag på en mysig restaurang. Fr v. Linn, Linda, Malin o jag



Restaurangen hade en väldigt snygg toa.



Vidare till Chaplin, en karaeokebar med happy hour



Dom galna kineserna som aldrig hört talas om Bon Jovi.. :-S

Lördag

Vi var 5 brudar som skulle laga middag hemma hos Linda. Riktigt gott blev det. Men att dela på en bag n box (inte helt full) på 5 st är ju inte det lättaste. Så Malin gick till en tant och bad om en flarra vin till. Och det fick vi. Så nu var det först till kvarn, vilket kan va faaarligt.



Linn jag å Linda. (jag stod på tå och ändå kortast)



Kvällens outfit




Malin stylar Helena



På väg in till stan



Mötte upp Maria på stan och drog på Chaplins igen..



Happy hour även denna kväll. Passade på att beställa massor på en gång eftersom happy hour bara räckte till kl 23. Vilket kanske inte var sådär jättesmart.
Vi va på ett annat ställe oxå, vad det då kan ha hetat..
Hur som helst mådde jag pyton dagen efter och låg i sängen heeeela dagen.

Ja där fick ni lite bilder. Får lägga in bilderna från mammas besök sen. Orkar inte blogga mer ikväll och ni lär inte orka läsa allt heller.
Nu blir det att sova. Ska ju upp å jobba imornbitti. Sen blir det stan med mamma. Ska kolla vad jag ska skaffa mig för internet (och dator??). Och så ska vi käka nåt och sen blir det nog bio, Mamma Mia. Äntligen ska jag få se den.

Nattinatt!


Kommentarer
Postat av: Linn

Kul att se lite av din bilder :) Jag ska kolla om dom dragit nåt från taxin, sist jag var in hade dom inte det, skumt? Hoppas du får en till bra arbetsvecka! Kramar!!!

2008-09-14 @ 22:26:12
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Pia

Oh ho ho!

Jag är så himla sugen på att komma ner och hälsa på dig!! :)



Då ska vi:

Shoppa skor!! (Till mig iaf)

Dra en repa på krogen (eller två?)

Peppa till mamma mia soundtracket :)

Gosa ihop och i sängen och mysa



Sen så vill jag bara säga att jag verkligen gillar att du har lagt upp alla bilderna stora, för jag kan inte se miniatyrerna på min dator. Bara små, går inte klicka på dom.

Tycker att du och Linn var very fabolous på flyget. Och sen såg ni ut ha väldigt kul på alla barer också.



Pussar och kramar från storasyster som sitter hemma och önskar att hon fick vara med på allt kul!

2008-09-14 @ 23:01:36
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Liza

tjabba! vad kul med lite bilder! såg simme i tidningen, verkade superglad och peppad! vad kul för dem att de går upp!hoppas du har det bra! kram

2008-09-15 @ 13:38:47
URL: http://kookaburra.blogg.se/
Postat av: Pia

http://norran.se/sport/fotboll/article175287.ece

2008-09-15 @ 20:04:24
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Ida

Låter som du har det underbart! Jag är avuns!! :D Fixa internet NU så att detta blir en vana :) Kramar

2008-09-15 @ 23:51:57
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Ida

Hahha mina listor består av ett gammal kuvert och bläckpenna med sveriges slarvigaste stil så där har vi nog lite olika sätt att göra på :)

2008-09-16 @ 21:52:14
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0