Hemma igen

Så var man hemkommen. Har vart en lååååång dag med lååååång väntan. Först sitta på vårdcentralen kl 11 å vänta en stund på att få komma in till doktorn. Sen bli skickad till Danderyd och där var jag väl kanske kring halv 2. Och kl 3 fick jag komma till en sköterska som tog lite prover och kollade feber och blodtryck å sånt.
Sen tillbaks till väntrummet och väääänta. Och väääänta. I flera långa timmar. Min bok hade tagit slut för längesen och jag kände inte för att bläddra i gamla tidningar så det enda man kunde göra va att stirra på alla andra väntande människor.
Till slut, vet inte riktigt när, fick jag träffa en kandiderande läkare eller vad det nu heter som frågade typ 1000 frågor, klämde å kände å så fick jag göra en massa övningar för att se vart det gjorde ont.
Sen skulle han prata ihop sig med sin handledare vilket oxå tog sin tid. Så jag vääntade.

Gick därifrån vid halv 9 tiden ikväll utan att egentligen va mycket klokare på vad felet är än tidigare idag. Ska få tid på vårdcentralen igen så dom får ta fler prover och så ska dom även skicka mig till en reumatolog så dom får kolla om dom kan hitta vad det är.. Krångligt!

Och jag vill gärna veta vad det är faktiskt. Sen vill jag heeemskt gärna bli fri från denna smärta. Nu är det dessutom mycket värre än vad det var tidigare idag. Då var det ju bara högerarm om ni minns. Nu är det ALLT igen och 10 gånger värre.

Vanligtvis är det jag som följer med andra till akuten, det brukar inte va jag som är anledningen att åka dit. Men idag var det så och jag hade ingen med mig. :( Ingen som kunde hålla handen eller gå o handla lite mat så nu är jag HUNGRIG!!! har ju inte ätit sen 12 och det va bara en macka. Så nu ska jag försöka samla lite kraft att göra nån slags mat iaf.. och sen ska jag sova. Sova sova sova. Gud va jag e trött!!!

Tack alla gulliga som hört av er under dagen på olika sätt och för att ni bryr er!

Kommentarer
Postat av: Mamma o pappa

Lill-grisen! Det har verkligen varit jobbigt att det är SÅ MÅNGA MIL mellan oss idag! Tur att sms finns. Så vi har kunnat 'prata' o få koll på läget.

Nu vill vi att den lille rymmar-rackaren (Bosse) sköter om dej på allra bästa sätt, när vi inte kan det. Med kurr o mys! Kramar

2009-04-16 @ 22:25:39
Postat av: Pia

Stackars liten!



Jag tycker synd om dig som var tvungen att vara alldeles själv i flera timmar på flera sjukhus. Huvva!



Om jag bott närmare (och inte haft tanden idag) så skulle jag absolut ha hållit hand och köpt mat åt dig!



Känns iaf bra att din chef vill pyssla om dig. Och moster Anita.



Puss o kram!

Pia

2009-04-16 @ 22:59:37
Postat av: Ida

Gumman! Hoppas verkligen du får det bättre snart!

Önskar vi hade bott i samma stad, då hade jag fått pyssla om dig och handla nåt gott!

Jag håller tummarna allt jag kan!

Kramaaar!

2009-04-16 @ 23:19:47
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Julia

Hur är det riktigt med systrarna Burman idag? Jag hoppas ni båda blir bättre omg!! Många friskningskramar!!

2009-04-17 @ 00:50:31
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej! usch vad tråkigt att höra och jobbigt att dom inte kan komma på vad det är.. fasen de är ju doktorer ändå!!! hoppas du får resultat snart och att du kryar på dig! Kramar

2009-04-17 @ 08:51:15
URL: http://abyloppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0