Pepparkakstjuvar

Okej, allt packat allt klart. Puh äntligen får man andas ut för en stund. Däremot såg jag just att när man flyger med skyways får man bara ha 15 kilo baggage. Kan säga som så att min väska väger INTE 15.. får försöka flörta vid incheckningen eller nåt. :-S

Idag var det en rätt jobbig dag på jobbet. och inte pga barnen, för vi hade bara 7 st, utan pga min röst. Har blivit sådär oändligt hes nu igen. Och när man jobbar på dagis går det inte sitta o va tyst en hel dag. Oerhört ansträngande att göra sig förstådd. Men men, snart jul, snart vila tack o lov!

Barnen har gjort bus idag. Vi har nämligen gjort en pepparkaksborg med 19 gubbar o gummor till som ska föreställa alla barnen. idag upptäckte jag vid ett tillfälle att det endast är ÅTTA gubbar kvar! :-o sen såg jag en liten rackare som smet iväg under borden och in på toan för att gömma sig. Och där minsann hittade jag honom och hans lilla pepparkaksgömma. HAHA, hur söt får man va egentligen? Man kan ju inte annat än skratta.

Efter jobbet åkte jag in till stan för att handla det absolut sista. Var och provade ett par träningsbyxor på Åhléns. (julklapp till mig från mormor o morfar) Om ni har varit i Åhlénshuset på översta våningen o antingen provat underkläder eller träningskläder så vet ni hur provhytterna ser ut. Det är inga direkt hytter nämligen utan RUM med dörr, med väggar av fina tapeter, en matta på golvet, fin lampa i taket. Och så när jag ska in dit säger expediten. Det är bara du ringer på telefonen, om du behöver en annan storlek eller nåt.

WHAT? en telefon där inne dessutom. Vilken lyx! Jag fick känna mig som en prinsessa, vilket inte helt ogillades av fröken Burman. ;)



Fick bli ett par Rönisch. Skitsnygga!



Haha, där ser ni telefonen. Tjusigt värre!

Nej hörrni, lite sömn på det här så blir det säkert bra. Ska verkligen upp med tuppen imorn eftersom jag öppnar, vilket betyder att min väckare är ställd på halv 6. Imorn flyger vi hem jag å Bosse och vi längtar sååå! (Åtminstone jag)

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh vilka snygga brallor! Jag ska också slå till på ett par nya snart har jag tänkt. Kanske måste kolla in Åhlens utbud. Även om Umeå inte har några gigantiska provhytter med telefon ;)

2009-12-23 @ 13:24:09
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0