Och här kommer svaren!

Nu har ni fått vänta lite väl länge på svaren av Umeåquizet. Här kommer dom. Både min och Idas version. Jag klippte in alla frågor och foton igen. Svaren ligger under, med fet text.
Läs och njut!


1.  Ida hade ett rött jordgubbsugrör, men nu undrar jag, vad föreställde Mayas?



Svar:

Ida:
Mayas föreställde såklart en GRIS

Maya:
Rätt!


2. Var är vi? Vem är fullast, Ido eller Mayo? Vem fick sig inte in pga sin unga ålder och fick krypa förbi vakten och vem fick sig inte in för att hon var för full men lyckades till slut få hjälp med att snacka sig in? Vad hände sen.. och vem är M.M.?

 

Ida:
Vi är på News och jag har smitit in pga min ringa ålder, sedan lyckades vi på nåt vis få in en alldeles för full Maya också ;) M.M var en mystisk man som Ida tillbringade natten hos. Han bodde i en otroligt snygg lght någonstans i Umeå city ;)

Maya:
Håller med. Men kan tillägga att Ida var minst lika full som jag. Och vi kallade M.M så pga att ingen av oss kunde minnas hans namn dagen efter. Han var för övrigt Idas drömkille. Men det var nog mest för hans lägenhet.


3. Vart är vi på väg? Varför gick vi istället för att ta bussen? Och varför plumsar jag i snö baklänges?
 


Svar :

Ida:
Den här var lite klurig, jag undrar om vi skulle till Berghem på Simons korridorsfest?? Kan det stämma? Vi har redan åkt buss och nu var det dags för lite snöplums? Är jag ute och cyklar? OM det är den kvällen så kan jag bidra med lite extrafakta att vi spelade in en musikvideo till CaraMia på busshållplatsen, idos och mayos kan konsten att hålla humöret uppe när ingen buss dyker upp!

Maya: Att vi skulle på fest på Berghem stämmer bra. Jag fick för mig att vi missat bussen och GICK hela vägen. Men det st'mmer vi hade nog bara missat en buss och fick vänta aslänge till nästa och gick sista biten.



4. Vad är det för något som Ida försöker äta upp? Och vad gjorde vi för att rädda den lilla varelsen?



Svar:

Ida:
Det är en mycket fattig krukväxt som höll på att dö i korridoren, vi gav den självklart rödvin så den skulle klara sig några dagar till :)

Maya: Stämmer bra det. Men kan tyvärr meddela att det redan var kört för blomman.


5. Avloppsrensning är nåt som måste göras. Men vem var det som grät och snorade för att hon tyckte det var så äckligt?



Svar:

Ida:
OKejokej, jag var lite känslig.......

Maya:
Jo hon var extremt känslig. ida snorade och grät medan hon skulle rensa avloppet och jag var snäll och snöt hennes näsa och torkade tårar. :-P


6. Korkad kork eller korkade vinöppnerskor?



Svar:

Ida:
Hehhe jag är beredd att säga både och, men kanske det kan ha haft lite att göra med öppnerskan M ;)

Maya:
Helt och hållet korkens fel ;)


7. Till vem var brevet? Och vem skrev det?



Svar:

Ida:
Hahha brevet var till Erik i Amandas korre och brevskrivaren var moi!

Maya:
Erik fick länge gå och fundera vem avsändaren var. Till slut kom det fram. Vi kände knappt Erik innan


8. Sång var viktigt för dom 2 kombosarna. Vad tror vi denna sång kan vara?



Svar:

Ida:
Jag känner en booot, hon heter Anna, Anna heter hon.....

Maya:
Jag hade gissat på Cara Mia, men det kan lika gärna va Boten Anna. Svårt att veta. 1-1 till oss på den.


9. Ofta att man får såna siffror på sina garderobsbrickor? Eller snarare, ofta man skulle lägga märke till det? Men frågan är, var gick vi ut?



Svar:

Ida:
Det var en av våra blöta kvällar på X3M ;P

Maya: Klart det var X3M.


10. Och slutligen, var hamnade pastan?



Svar:

Ida:
Hohohoohoo, det var minsann grabbarna grus som
behövde lite pasta!

Maya:
Grabbarna Grus it was. Hoppas dom inte läser detta för vi har fortfarande inte erkänt att det var vi. Jag tror inte ens vi är misstänkta. Efter vårt lilla bus var det ingen av mig, Ida eller Amanda som vågade prata med dom. Tog några dagar innan Viktor ringde mig och frågade om jag visste nåt om detta. Näääää ljög jag och dum som han va gick han på det. Men om någon utav Berghemstrollen läser detta så lär vi vara illa ute nu. Tur jag flytt staden. Det är Ida och Amanda som får ta smällen. Hah!
Om jag och Ida någon gång skulle säga att vi är på "Spagettihumör" så vet ni att något liknande kan inträffa. ;)

Så nu fick ni alla svaren. Svårt att utse en vinnare. Vi båda verkar ju ha rätt så stor koll iaf.

Och nu slutligen, Umeå is the shiiit! ;)


Kommentarer
Postat av: Ida

Yees, jag hade alltså alla rätt?! :D wohoo, jag är bäst! Finns en hel del minnen :) Håller med dig totalt angående Sthlmskommentaren!

2009-02-17 @ 18:37:44
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Pia

Najs med lite umeå-trivia :)



Kunde några, som spagettin t ex! :D

2009-02-18 @ 00:54:44
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0