Sämsta tvätterskan!

Jag borde anlita en som tvättar mina kläder. För jag verkar minsann ha glömt bort hur man gör.

Förra gången jag tvättade så krympte jag min stooora lååånga stickade kofta så mycket att den numera når just så pass till rumpan, tidigare har den räckt nästan ner till knäna och ärmarna är numera trekvart. Den är iofs fortfarande användbar men av helt annan modell.

Jag lyckades även förstöra ett par av mina jeans. Fick tipset av syrran att tvätta jeansen i 60 grader så dom skulle krympa lite eftersom alla mina jeans (där överdrev jag, har ju bara 2 st. lät som jag hade jättemånga par) är så stora. Det hon glömde nämna var att det kanske inte är särskilt smart att tvätta stretchjeans som egentligen ska tvättas i 30 grader. Så hur skulle jag kunna veta det. Resultatet blev FUL färg och allmänt konstigt.

Och så då nu ikväll har jag lyckats igen.. kanske iallafall. Skulle tvätta en filt som jag spillt choklad på. Hittade ingen tvättlapp så jag tar mig en chansning på 60 grader. Dumt Maysan.. Rådfrågade mammsen nämnligen och hon trodde inte det var nån bra idé.

Så ja, nu väntar vi med spänning på resultat. Kan även tillägga att det inte är min filt. Det är Lindas. Om det varit min hade det ju inte spelat nån roll. Men men, får väl köpa en ny åt Linda sen då.

Återkommer med resultat lite senare.

Och jo en till sak. Man lär av sina misstag


Kommentarer
Postat av: Pia

haha, men på riktiga jeans så funkar det perfa! :D

2009-02-16 @ 22:35:08
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0