Vatten över huvudet?

Det här med blått kakel känner jag att det inte riktigt är min grej alltså. Och speciellt inte när det är beiga inslag och beige fog som gör att det bara ser äckligt och smutsigt ut. Hela grejen med blått är rätt förbi tycker jag.
Allt detta kände jag redan innan jag flyttade in här på "Farkosten", men trodde nog aldrig att jag skulle orka göra nåt åt det.

Men mina vänner, nu är det igång. Kaklet har ikväll blivit svart. Se och njut:

FÖRE:


Boring blue


EFTER:


Läckert svart


Så här har jag gått till väga:

Som ni kanske förstår har jag ju inte kaklat om. Nej då skulle jag fasiken bli imponerad av mig själv. Det är klisterpapper jag använt mig av. På jobbet har vi stora pappersrullar där det är klister på ena sidan så man ska kunna dekorera väggar eller vad man nu känner för. Och vi har faktiskt satt vitt sånt där papper på kaklet där istället för det bruna fula.
Har länge gått och funderat över om jag med borde klistra över sånt jag med. Så idag frågade jag Margareta var man kan beställa sånt. Och då tyckte hon att jag faktiskt skulle TA från jobbet och om nån skulle ifrågasätta detta så fick dom komma till henne. Och eftersom Margareta är äldst av oss alla och vet bäst i huset så är det ingen som skulle våga lyfta ett finger om detta. Så då TOG jag helt enkelt en rulle. Fick bli svart. Hade först tänkt ta vit, men det fanns nästan inget kvar och dessutom hade fogen verkligen sett äcklig ut bredvid det vita blanka.

Det va ett väldans knep och knåp med detta. Mäta, klippa ut rutor, ta bort klisterpapperet, och sätta allt någorsålunda rakt. Inte det lättaste. Och tid tog det, men jag gillar ju sånt här så det var bara roligt.
Dessvärre är det en stor bit kvar som fortfarande är blå. Papperet tog slut. Ska kolla på jobbet om det finns mer o i annat fall får jag ge mig ut och leta.

Nu är det bara dom där blå tapeterna som måste göras något åt. Och det finns ju lite vit färg nere i källarn men jag vet inte hur mycket det är.. Och frågan är, vill jag ha vita väggar i köket? Nån som har något bra förslag?

Sen vill jag ju såklart veta vad ni tycker om omvandlingen hittills?


Kommentarer
Postat av: Mammie

Vita väggar blir nog bäst, skulle jag tro! Sen borde du ha likadana stolar som vi har o den mindre varianten av vårt bord. Svarta köksmöbler alltså. Eller kanske vita blir bättre, ger köket mera rymd. Jag vet helt enkelt inte. Måste få se köket live. Och det får jag ju SNART! Kramar

2009-02-19 @ 07:43:17
Postat av: Pia

Du vet att jag tycker det blev jättefint med det svarta kaklet.

Vit färg tror jag blir väldigt bra. Pratade inte Emanuel om att de hade färg kvar som du kunde få? Vilken färg var det? Kolla om han fortf har kvar det vettja!

Annars har ju jag ljusturkos också :D Hehe...



Vi ses snart!

Puss - Pia Passlös

2009-02-19 @ 12:12:36
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Ida

Jättesnyggt :) SNart får ju t.o.m jag se det live!

2009-02-19 @ 15:26:56
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Emelie

men maya vad du är händig ;)

skitasnyggt :D

2009-02-19 @ 19:14:42
URL: http://emelienor.blogg.se/
Postat av: fillson

de vart ju najjjs =)

2009-02-19 @ 20:59:57
URL: http://www.myspace.com/fillson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0