Det här med hår...

Mamma kommenterade så här på föregående inlägg:

När kommer det bilder från 'slottet'? Vi vill gärna se hur du och Boss bor!
Och ang. frisyren. Jag tycker som alla andra, att du passar i kort, gärna jättekort. Inte Robyn-frilla. SÅ....vi vill se Maya kortklippt, vi vill se Maya kortklippt!
Men jag vet ju att det är du som bestämmer. Annars kanske du måste börja m pyjamaströja igen. :D
Kramar Mammie


Ni kanske undrar vad hon menade med att jag kanske måste börja använda pyjamaströja igen. Så här är det: när jag var liten ville jag alltid ha långt hår men fick aldrig ha det. Och just därför tog jag min rosa pyjamaströja och satte på skallen och låtsades att det var mitt långa hååår, som man till och med kunde fläta. Jag kände mig extremt tjusig i mitt långa hår och gick därför runt med det hela tiden. Däremot satte mamma Stopp när vi skulle in till stan och handla, och jag kunde verkligen inte förstå varför.
Men så här i efterhand kanske man borde tacka mamma som inte gav med sig, eller vad säger ni?



Fint va?

Ser på er övriga kommenterare att ni verkar tycka jag ska klippa av mig håret. Men nej den här gången ska jag inte det. För en gångs skull i mitt liv ska jag ha långt hår. Vi får se hur länge det varar.

Ni som känt mig genom åren vet att det inte är det lättaste för mig. Jag tycker det är sååå tråkigt att spara. Jag vill att det ska hända nåt när jag går till frissan. Och jag älskar verkligen att gå till frisören och bli fixad i håret. Är ju så avkopplande. Känns till och med ännu bättre nu när jag har Cissi som frisör. Både vän och frisör i ett, bättre kan det inte bli!

Jag har nog haft dom flesta frisyrena genom tiderna, aldrig varit rädd att klippa bort för det växer ju faktiskt ut. Och just därför har det oftast fått vara kort. Jag har ju till och med RAKAT av mig håret vid 2 tillfällen. Ska försöka leta fram några gamla bilder nångång och visa. Jag passar faktiskt i kort hår, kanske till och bättre än med långt. Men som sagt, den här gången ska jag prova ha långt ett tag. Är ju på god väg. :)

Och nej, absolut ingen mer "Robynfrilla". Vet att det såg ut som en sån frilla den jag lurade er med. Nej huvva! Den frisyren hade jag i mellanstadiet.

Det var nog om hår för denna gång. Nu ska jag ner på stan och leta jeans.. och kanske klippa mig. haha näää


Kommentarer
Postat av: Pia

Åh, ditt långa håååååååååååår... hehehe, ja nog minns man det alltid. Men det var länge sen jag tänkte på det sist.



Vilken härlig bild på dig och pappa. Kan man ha haft bättre somrar än vi? Ute på havet... lugnet och all tid tillsammans i familjen.



Och vilken snygging pappa var med sina pilotbrillor och mustaschen! Och sitt svarta hår.

Var fick du den bilden ifrån? Har du fler gamla härliga bilder på lager? Skicka!



Och som sagt... du passar nog faktiskt bättre i kort hår än i långt hår, men du måste väl få prova lite långt också. Kanske jag med borde? :O



Pusselipuss!

Och mamma: igår fick jag ett mms med bilder från mayas slott. Det ser jättefint ut. :)

2009-01-31 @ 12:55:57
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Linnea

haha ja den där Ida är allt bra söt.

Ja klart att du vill ha oss på besök, det ska bli kul :)

2009-01-31 @ 16:04:08
URL: http://linnealindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0