Home sweet...garderob!

Och så var man tillbaka. Tillbaka i Stockholm i min lilla garderob, med med grannar som lever om på nätterna och ett segt modem. Längtar sååå till flytten.. som jag för övrigt aldrig nämnt på bloggen tror jag. Hur som helst, i slutet av denna månad kommer Linda flytta hem till Skellefteå för att prova på sambolivet och jag kommer flytta in i hennes lägenhet. Jättejättetrist att Linda flyttar men samtidigt känns det skönt att komma till en större lägenhet.

I nuläget bor jag i en pytteliten etta på 22 kvadrat. Och dit jag ska flytta är en tvåa63 kvadrat. Känns otroligt värt det! Som ett slott istället för en garderob. Så det är där jag och lillen kommer bo här fram över. Och förhoppningsvis kanske det flyttar in en tapper riddare en vacker dag. ;)

Nu till nåt annat. Tillbaka till julen. Här kommer fortsättningen om hur min julledighet i Norrland varit:

Julafton:



Åkte till mormor o morfar för att ge dom lite julklappar o önska dom god jul.



Den fina granen hemma hos mamma o pappa som dom säkerligen spanat in månader i förväg. Här är det bara perfekt som gäller... ;P

  

Bild 1. Julmat. Allihopa samlade utom pappa som står bakom kameran. Fr v. Mamma, Pia, farbror Tommy, faster Karin, Matte o jag.

Bild 2. Pia som va en stackars liten sjukling med feber hela julaftonen och en snäll Matting som kunde ta hand om sjuklingen.

Bild 3. Tomtemor kom med klappar. Mååånga klappar :)



Så häääär glad blir jag av julklappar. Som ett barn!

Fick många fina julklappar i år.

 Bland annat den här härliga pälsjackan som ser nästan exakt ut som Bosses päls. Fast det är det såklart inte. Det skriker fusk om den men jag gillar den ändå! Och det gör Bosse oxå, så nu kan vi matcha varann. Perfa! Däremot gillade iiiinte mammas katt den. Han bara morrade åt mig. Tror han tyckte jag blev för lik min Bosse, hans fiende.

Fick en hel del andra bra grejer oxå:

En fotoskrivare, en volymtång, tofflor X 2, en väska, fina saker till hemmet, böcker, pengar.. mm. Tack alla ni som gett mig klappar. Och varsego alla ni som fick av mig!

Juldagen/hemvändarkväll på Station 8.

Planerna var att vi skulle ha fest hemma hos Pia.. Men eftersom att hon blev sjuk fick festen flytta till Nandini. Jag lyckades sälja Pias biljett men sekunden senare ångrar hon sig och vill med iallafall. Så det var bara ringa tillbaka och köpa tillbaks den. Sagt och gjort, Pia skulle med. Vi åkte tillsammans hem till Nanne där det här glada partygänget väntade.

  
Erla, Anna, Kicki, Pia, Julia, Lina, Nandini och Kim..


Och så världens bästa VI!!!

På krogen var det askul! tror jag åtminstone. ha ha ha

Dagen efter var mindre kul. Först blev jag bakis. Sen blev jag sjuk. Va kanske dumt att låta syrran följa med ändå. fast nä, jag hade blivit smittad iallafall.
Va sjukt mycket sjuk dom följande dagarna. 39,7 graders feber som högst. Åkte hem till mamma o pappa och låg bara där som en palt och tyckte synd om mig själv.

Sen blev jag någorsålunda frisk lagom till....

...Nyårsafton

Men mitt nyårsfirande blev inte riktigt som jag tänkt mig. Tanken var att jag, Simon, Liza o Fredrik skulle till en stor fest utanför Robertsfors som vi alla sett fram emot så mycket. Men tyvärr trillade även Liz & Fred i förkylningsträsket så dom blev hemmaliggande. Jag och Simpan kände att det var onödigt att åka då och valde att istället åka till en annan fest som låg i Bergsbyn. Men allt blev bara fel. Jag kände mig INTE klar när vi skulle åka och då blev det bara knas knas knas och jag tappade festhumöret. Var inte ett dugg sugen på alkohol vilket iofs kanske hade mycket att göra med att jag inte var helt frisk, så jag förblev nykter. 
Maten va god, spelet va okej. Sen ringde klockorna, jag fick min efterlängtade nyårskyss och vips vaps var det 2009. 
Lite senare dök Lena och Joel upp som fick bli vår chaufför hem till Simons föräldrar där vi skulle sova. 

Min kamera hade ont om batteri den kvällen så jag bjuder bara på denna bild


 
Vinglaset är lika fejk som min pälsjacka. Drack högst 3 klunkar. Sen var det bara no no! tyvärr...

Trots allt tror jag detta år kommer bli bra. Har en del nyårslöften som vanligt. Men jag tror jag håller dom för mig själv. Känns iallafall skönt att jag slipper ha "gå ner i vikt" som löfte i år. Har tappat si sådär 8-9 kilo och nu känns det okej. Men en mera vältränad kropp tackar jag inte nej till. Krävs lite jobb på det bara! ;)

Dom resterade dagarna jag var hemma kändes ganska stressade. Mycket som skulle hinnas med. Många man skulle träffa.

Hann med ännu en fest. Denna gång med Pia, Vickan o Jessica

  

Hade kul, om än det var lite för lite folk på Statt kanske..

Åkte till Byske dagen därpå för att umgås med Tess o Lina.



Blev pizza och en massa snack. :)

Hann även åka en till sväng till Bergsbyn så jag fick träffa den här glada killen. Simons systers barn Neil.



Och OJ vad han vuxit sen sist jag såg honom vilket var i somras.
Har även fått träffa Simmes brorsas lilla bebis Algott tidigare under julen som bara är en månad gammal. Supersöta både Algott och Neil!

Efter middagen i Bergsbyn åkte jag och Simme till Ursviken för att spana in Vickan o Nickes hus. Va jättemysigt o fint. Känns lite konstigt bara att min Vickan numera bor i hus, men tycker såklart det är hur kul som helst.

Känner mig rätt färdigbloggad för den här gången. Blev ju hur långt som helst ju. Nästa gång ska jag inte vänta så länge så det hinner gröta ihop sig alltför mycket.
Men nu lär det inte va lika mycket i bloggvärlden på ett tag, för nu är jag tillbaka i sthlm och vardagen. Mest bara jobb här fram över. Jobbat 2 dagar nu och det känns rätt bra om än det är svårt att sova om nätterna och ännu svårare att stiga upp om mornarna. Men jag har saknat barnen och när jag väl är på jobbet så känns allt som vanligt.

Men en sak är säkert... Jag saknar den här mannen!



Känns konstigt att bo själv efter att ha bott med varann nästan 2 veckor. Hoppas det inte dröjer allt för länge till nästa gång vi ses.

Saknar dig Eriksson!

Kommentarer
Postat av: Mammie

Oj det var långt ner till länken till kommentarer! Kul, att du har haft kul i 'Norrland'! Trodde det hette Skellefteå. :D

Ähh, kul att träffa dej, även om det inte blev så många gånger. Men jag vet (av egen erfarenhet) att det är så mycket man vill hinna med, och så mycket som man aldrig hinner med.

Och som vanligt, jättetrevligt att läsa din blogg!

Kramar mamma

2009-01-09 @ 19:39:02
Postat av: Eriksson

Tjena Burman,

jo nog blev det tomt i lägenheten när man vant sig vid att alltid ha nån omkring sig. Nu finns det ju ingen att tjivas å mysa med =)

Men du kommer ju hem snart igen å då ser jag fram emot en god plankstek ;)

puss

2009-01-11 @ 22:04:03
Postat av: Pia

Hej Maya!



Jag är fortfarande deppad över att vi inte hann träffas mer. Men så där är det alltid när folk kommer hem till skellefteå. De har så många att träffa så man får aldrig träffa dom så mycket som man själv vill.



Hoppas du gillar min resväska.. jag ska nog få en ny av mamma.



Lycka till med flytten till slottet!

Kram

2009-01-12 @ 20:44:27
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0