Midsommarhelgen

Nu syrran ska du (och alla andra) få veta aaaallt om Lanternanpremiären och midsommarhelgen! För nu har jag precis kommit hem till Stockholm och har tid att sätta mig ner framför datorn och göra en stooor uppdatering.

Vi tar allt från början:

TORSDAG:

Simme hämtade mig från flyget. Hann nätt o jämt hem till honom o lämna packningen o byta om innan det var dags att dra vidare till Byske. Mötte upp Lina på en fest hemma hos Maria o Björn. Satt där ett tag och sen var det dags att bege sig till Lanternan. Och där var det drag minsann. Rekordmycket folk! Gick inte att dansa nästan pga alla människor. Var nån snubbe som föll över mig på dansgolvet och då blev jag lite arg och sa några inte så snälla ord till han och sen lämnade jag dansgolvet. Men kul var det ändå för man fick ju träffa alla härliga sommarmänniskor igen! :D



Ja ni ser ju hur knökat med folk det är på dansgolvet







Men faktiskt så kände jag och Lina att det fick räcka när klockan var kring halv 2. Så vi gick ut därifrån helt enkelt.

(Pia, synd att du inte kunde vara med i år. Jag förstår att du haft lite hemlängtan. Men det är ju inte varje år man får vara i New York heller.. Och nu kommer du ju snart hem å då kan vi gå ut på Lanternan, om än det inte är premiären så lär det bli kul ändå!)

FREDAG:

Jag och Simon sov i båten den natten. Mysigt värre.



Sen blev det frukost/lunch hemma hos mamma o pappa.

Lite senare bar det av till Kusmark för att hälsa på mormor o morfar. Alltid så fint där om somrarna. Mormor blev såå glad över att få visa upp Simon sitt sommarställe.



Efter Kusmark svängde vi kosan mot Boviken för att hälsa på Simons syster, Eric o Neil. Blev ett hastigt besök pga att vissa skulle hinna till stan o se fotbollen.

Blev bråttom till Ica Maxi, rekordsnabbt handlande av maten inför kvällen, skynda sig hem till Simme och slå på tv:n. Fredde dök upp och så var även deras öldrickande igång. Efter fotbollen satte jag mig bakom ratten och körde oss tre mot Kroksjön. Och jag som inte kört bil sen i julas (?) såg renar på vägen.

- Oj, grabbar titta det är renar där framme.
- Maya nej det är postlådor.
- Aha ojdå, sa jag och körde vidare.

Väl framme började vi fixa käket. Fredde skötte grillen. Jag gjorde en god sallad. Och Simon fixade efterrätten, vilket både jag o Fredde blev väldigt impade över. ;-P

Efter 21 tiden dök Liza upp och vi kunde äntligen sätta oss o käka. Mmmmmmm så gott det var!!



Vi kände oss lite tvungna att ta vara på den vackra himlen o skyndade ut för att ta "några" bilder.











Sen var det dags för den efterlängtade efterrätten med varma bär och vit choklad i ugnen med glass till. Mmmums!

Sen satte ölspelet igång som har blivit standard när man umgås med Liza o Fredrik.
Liza tog spelet till en ny nivå så tävlingsinriktad hon är. När det var dags för henne att bestämma regler bestämde hon först att Fredrik inte fick använda sig av vokaler när han pratade, vilket inte är det lättaste. Sen fick han dessutom vända sin stol bort från oss andra och blev tvungen sitta på knä. Bara det att Fredrik kan inte sitta på knä så det blev en hel del skratt från oss andra.
Som hämnd fick Liza inte prata i huvertaget och så fick hon sitta på händerna så hon inte skulle kunna skriva lappar heller. Lagomt schyssta dom är mot varandra när det gäller tävling. ;P



Här ser ni stackars Fredde och vi andra som ser hyfsat skadeglada ut. Speciellt Liza.
Tur vi inte tog oss en tredje vända av ölspelet. Det hade spårat och till slut hade vi nog slagits allihopa eller deckat under bordet.

LÖRDAG:

Frukostdags!





 

Badsugna? Njaa alltså det var lite fööör kallt i vattnet. :-S



Sen åkte vi hem och direkt ut på gräsmattan. Danne å Cissi kom förbi en sväng. Och sen även Anders.
Vid 5 tiden åkte vi ut till Bärsan och käkade middag.

Det var bara Neil som fastnade framför kameran. (och jag å Simme)





Men han börjar va svår att fånga på bild för han har lite svårt att sitta still. Och snabb börjar han va dessutom.

Senare på kvällen blev det film med Danne å Cissi. Inte förrän nu har vi sett Twilight, och vi blev faktiskt lite besvikna efter att ha hört om hur bra den skulle va.. Men var den verkligen sååå bra? njae..

SÖNDAG:

Mötte upp Vickan å Nicke på Ainas och köpte glass. Gick ner till älven o satte oss en stund.



Sen var det slut på min Skellefteåvistelse för denna gång. Bara att åka hem till Stockholm igen. Men nu är det bara två veckors jobb och sen kommer jag va i Skell hela juli. :D Kommer dit lagom till festivalen.

Kommentarer
Postat av: Pia

Åh... är du hemma redan igen? Det var snabba ryck!



Tack för updaten. I like it!



Skrattade åt Liza och Fredrik och ölspelet :D Hehe.



Talk to you more laters...

2009-06-22 @ 01:05:38
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Linn

Vilken härlig helg :)



Hoppas vi ses när du är hemma på semester!

Kramar

2009-06-22 @ 10:51:46
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej hopp! Såg ut som en lovely helg hemma! =) Tänkte bara höra, var det i helgen du skulle komma?

Puss

2009-06-22 @ 22:55:48
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: liza

hej babe!men vad konstigt, jag har ju redan kommenterat på detta inlägg...men de syns inte!käppt..(tekniska liza)ops! men de va härlga bilder, och ni hann då med mycket=)fullrulle!och mi tävlingsinstinkt är ju inte å leka med,ojoj!!hhahahaa.......men nu pepppar vi för fredag, visst!!jag tänkte att jag kan gärna hämta dig på flyget?det går finemag..sköt om dig, sista veckan nu=)kram liza

2009-06-29 @ 06:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0