Örebro

I Örebroooe sägs det att dom pratar gnälligt. Det la aldrig jag märke till för jag pratade ju mest med Julia och hon är ju definitivt inte därifrån. :P

Tänkte att jag skulle bjussa på några fler bilder.



En sommarfin Julia mötte upp mig vid bussen. På vägen därifrån möttes vi upp av konstig konst. Bland annat fingret vid slottet.

Vi gick o åt sallad på ett mysigt ställe där man fick peka ut vilka saker man ville ha med. Smart och gott! Mycket mat fick man oxå, för mycket enligt mig. Och det jättedumma med det där stället var att det flög omkring en massa korpar och duvor som ville åt ens mat. Äckligt!

Efter det gick vi till KP. Och förklaringen till att vi kallar den KP kommer här. Det var ett gäng fyllisar en bit bort. Och en utav dom gick iväg bakom ett träd. Jag trodde först han skulle pissa, men sen när han sätter sig ner o börjar plocka me grejer sa jag till Julia "Du, jag tror han ska knarka" Och mycket riktigt, han tar av sig sitt skärp o lindar det runt armen och injicerar. Sen tror jag han snortade oxå, men det va lite svårt att se. Varken jag eller Julia hade någonsin bevittnat nåt sånt där.. Faktiskt riktigt obehagligt.
Och därav kommer namnet KP = Knarkparken.
Men förutom det så var det en riktigt bra park, för den hade duschar. Huuur smart som helst!


Julia har ett underbart köksfönster

Vi tyckte det var så skönt att ligga i solen så vi gick inte därifrån förrän kl 6 på aftonen. Och efter det var vi rejält sega. Särskilt efter ett glas vin o lite snacks. Tog ett bra tag innan vi orkade göra oss i ordning för att gå ut på stan o hitta oss en matbit. Vid halv 10 snåret kom vi oss iväg. Men vi hade svårt att hitta ett bra ställe som fortfarande serverade mat och som man kunde sitta utomhus på. Vi irrade runt från ställe till ställe. Det slutade med att vi satt oss på O'learys och maten dök väl upp si sådär kring 11 kanske. Bra val iofs för dom har ju riktigt gott käk. Mötte även upp 2 av Julias vänner.


Maya, Julia, slott o luftballong


Mayas mat, Julias mat, Julias vänner

Sen gick vi vidare till ett uteställe. Det kryllade av 18 åringar, men men.. vad gör man. Vi fick iaf dansa av oss lite o ta en god drink. Sen blev det hemgång. Vi skulle ju ändå upp tiiidigt för att sola.







Vi lyckades ju inte direkt stiga upp så tidigt som vi hade tänkt oss. Men halv 12 låg vi åter igen i parken och glassade i solen. Kan säga som så jag brände mig rätt rejält den dagen. Men det vare värt!

Tack Julia för en underbar helg! Hoppas du kommer hem nåt i sommar!

Kommentarer
Postat av: maddiiiish

vart har du köpt tröjan som du har på headern?:)



jag är med och tävlar om veckans blogg här som nummer 3. http://essatjej.blogg.se/2009/june/veckans-blogg-1.html#comment det skulle vara snällt om du kunde ge mig en röst :)

kram

2009-06-29 @ 21:20:53
URL: http://maddiish.blogg.se/
Postat av: Anonym

frimis va=)

2009-06-29 @ 21:21:09
URL: http://litenniniz.blogg.se/
Postat av: Pia

Helloooooo!



Ni är så fina både du och Julia. Nån gång får vi ta o åka dit båda två och sola, festa och ha roligt! :)



Kanske var det lika bra att ni inte kom er ut i parken tidigare? Annars kanske du hade tokbrännt dig jättemycket!



Nu måste nog lill-Pia ta och leta åt nån slags mat. Sushi kanske?



Puss puss

2009-06-30 @ 02:45:23
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Mamma

Nämen Maya, vilken härlig bloggdesign!

2009-06-30 @ 10:47:08
Postat av: Ida

Hejhej!

SUperfin bloggdesign, jag blir avis :D Vill också ha nytt! Kanske därför jag bloggar så lite nu för jag är less på designen:P Men en sak som skulle vara perfekt är om det är rött hela vägen på allt text för det är svårt att läsa då det är blommor, men det kanske bara är min dator som är knasig! Ses till helgen! Kram

2009-07-01 @ 00:17:17
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Julia

Gumman, tack själv så jättemkt för helgen, va super!! Det får vi göra om! Och jag HOPPAS jag kommer hem i sommar, jobbar intensivt på den biten nu=) Snygg blogg=) Puss

2009-07-01 @ 17:03:40
URL: http://jooleeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0