Sommarpresent



Idag har vi haft midsommarfirande på dagis med dans runt stången o allt vad det innebär. Har fått lite sommarpresenter. En jättefin blomma som verkligen doftar gott. Ett paket med lite gott o blandat i, lite kaffe, the osv. Av chefen har jag fått ett presentkort från akademibokhandeln.

Behövde inte jobba så länge idag, vi hade ju så få barn och jag hade ju ändå öppnat. Så jag gick hem klockan 12. Blir perfekt för nu hinner jag kolla igenom packningen lite och göra mig fin inför Lanternan.

Berättade för barnen idag att jag ska flyga flygplan ikväll för att hälsa på min familj för dom bor ju så långt borta på ett ställe som heter Norrland
Då började barnens hjärnor arbeta och frågorna smattrade fram

- Vilket språk pratar man i Norrland?
- Varför bor dom så långt bort?
- Varför bor fröknar?


Vissa barn har verkligen svårt att förstå att vi fröknar inte bor på dagis.

Kommentarer
Postat av: Sophie

haha, så sött :P "var bor fröknar?" haha :)

2009-06-18 @ 18:01:05
URL: http://nittioelvanitton.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför bor fröknar? Hahaha

Bästa frågan på länge!

Vad svarade du på det? :)



Och ännu viktigare...

HUR VAR LANTERNAN?

Vad gjorde ni innan?

Vad träffade du för roligt folk?

Hur var det utan mig? :P



puss o kram

2009-06-19 @ 03:36:51
Postat av: Pia

Ps.

Förra kommentaren kom från syrran förstås! :D

2009-06-19 @ 03:38:34
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Pia

HALLÅ!!!

UPPDATERA DÅ!



Jag vill ju veta ALLT om Lanternanpremiären och se bilder osv.



Btw.. vet du hur otroligt äckligt avis jag är på Matte som har ett lanternankort i år? Det ska ju va tvärtom! :P

2009-06-20 @ 22:55:04
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0