Kattefnatt

Vilken glad överraskning! Himlen gjorde som jag ville...sprack upp i ett stort leende och bjöd ut mig på promenad alltså.. Fast inte runt hela ön, nej bevare mig väl. Undrar hur lång tid det skulle ta. Gick till och från Käppala iaf. Det fick räcka. Blev drygt en mil. Så idag har jag gått exakt 20221 steg vilket är 1,2 mil. Vilken tur jag hade som hade himlen på min sida idag eller hur man nu ska kalla det. :) Hoppas den är det imorgon med så vi kan ta en promenad till.

Innan jag gick på prommisen idag så lät jag Bosse få va ute lite. Och se vad den lilla rackarn gör när man låter han vara själv på balkongen en liten stund.



Har ju sagt åt honom att han inte får sitta på räcket, men han vägrar lyssna. En vacker dag kommer han trilla ner. Han skulle ju säkert klara fallet, han är ju trots allt en katt. Men jag vill ju inte att han ska springa bort.



Bosse ville att jag med skulle va me på bild, okeeej då sa jag lite lagom motvilligt.. eller hur var det nu igen.

Jag tror jag spenderat för mycket tid med min katt på sistone. Det verkar så åtminstone. Bara bloggar om honom. Vilken tur att jag ska lämna ön imorgon för att åka ut till moster då. Lite civilisation åt Mayan kan nog vara behövligt.
Men säger man åt sig själv att ta en lugn hemmahelg så gör man. Jag brukar ju inte kunna hålla det, men denna helg har jag faktiskt lyckats. Jag peppar lite inför nästa helg istället för jag tror den helgen kommer vara lite mer händelserik. Exakt vad vet jag inte, men det ska jag nog ha lyckats klura ut innan helgen väl är kommen.

Nu blir det movietime och sen sleepytime antar jag.. Har bokat morgontvätttiden imorgon, vilket kan tyckas dumt när det faktiskt fanns en ledig tid på kvällen oxå. Aaja, jag tyckte antagligen det var smart förut idag när jag bokade för då tar jag mig upp tidigt vare sig jag vill det eller inte. Vi får se hur smart jag tycker det är när klockan väl ringer imorgon. :-S

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag säger ju att du kommer att bli en galen kattant!!

2009-03-22 @ 11:38:21
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0