Uppsala med Favolina

Jaahaaapp, så har man varit i staden Uppsala. Staden får 5 glassar av fem möjliga.

* Supertrevligt sällskap
* Vackert! Fint med ån som rinner genom staden och Domkyrkan är mäktig!
* God glass
* Rolig parad
* Underbart väder!

Ett litet minus i kanten är att bröden på deras foccacias är för tjocka.





Lolinona och Momajoja



Sambatåget



Lina äter foccaciabröd med lite kyckling i. Sen vidare till Domkyrkan som är gigantisk



Tände ett ljus till min farfar och till Linas farmor. Och just som vi satte dit ljuset började en psalm spelas. Linas farmors favoritpsalm dessutom. Lite läskigt!







Titt ut!



En kille i parken som raggade lite. Jag tyckte han var lite för lång och gick vidare



GLASSDAGS!



Sen hem och på kvällen var det såklart Slagern som gällde. Jag och Lina har verkligen inte samma smak vad gäller låtarna. Som vanligt tyckte Lina precis motsatsen mot vad hela Europa tyckte. Men jag gillade att Norge gick och vann iaf. För den låten var klart bäst efter Malenas.

Tack Lina för en underbar helg! Det här måste vi göra om!

Kommentarer
Postat av: Pia

hehe... jag gillar speciellt den inåtfotade lite kortare samba-tjejen längst till höger. ÄR det du, Maya?



Verkar som att ni har haft en trevlig helg. Härligt väder. Fina bilder. Glada vänner.



Puss puss

2009-05-17 @ 19:37:16
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Lina

haha det ser ut som jag har nattlinne påmig när jag står utanför kyrkan=) haha

Superhelg hade vi i alla fall!! puss

2009-05-17 @ 22:30:00
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-05-17 @ 22:37:48
URL: http://memie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0