Mycket som händer...

...vilket gör att det blir mycket att blogga om. Har flera saker att ta upp.

Först o främst kan jag säga att ni får vänta ett tag till på att få se mig i några glasögon för jag har inte hunnit välja ut några än. Här om dagen berättade jag för några av mina dagisbarn att jag ska få glasögon. Den första reaktionen jag fick var "Wow, ska du ha rosa?" Och en annan tyckte jag skulle ha döskallar på. Annars kan jag ju alltid välja likadana som syrrans första glasögon. Lila med Turtles på. Det skulle nog passa mig. hihi :P

Sen har jag ju förstås en del att blogga om från helgen då jag var i Skellefteå.

Fredag: Bowling med Pia, Matte, Simon och Jimmy. Simme vann, Matte tvåa och jag kom trea.

Lördag: Jag och syrran åkte till Båtvik. Jag kollade igenom mina kartonger för att veta vad jag ville ha ner till Stockholm. På kvällen blev det partaj. Fick träffa mina underbara vänner Vickan o Theresia. Theresia hade dessutom med sig Theo en liten stund vilket uppskattades såklart. Sen gick jag, Pia o Vickan ut på Station 8 för att dansa.



Söndag: Rätt seg dag till en början. Hälsade på mormor en stund. Sen åkte jag o Simme ut till Bergsbyn och åt middag med hans familj. Grillat för första gången i år.. Sååå gott! Fick träffa Neil. Han blir bara större och större och nu pratar han som bara den, han har börjat komma med en massa roliga uttryck. Som t.ex Tjenamors allihopa och en massa annat som man måste skratta åt för han är så söt.
På kvällen blev det film o mys.

Måndag: Jag skulle och klippa mig, men tyvärr hade Cissi blivit sjuk så det gick inte. Typiskt! Jag som skulle klippa kort och allt. Det kanske inte var meningen helt enkelt så jag får nog behålla mitt långa hår ett tag till, eller vad tycker ni?
Var och åt lunch hemma hos Theresia med henne och Vickan o deras småttingar. Theresia hade gjort en supergod kycklingsallad! Var så trevligt att få prata av sig lite o få gulla med Theo o Malva. Dom växer ju så det knakar.



Och ja, imorn är det torsdag och då händer nåt alldeles jättemäktigt. Jag ska bli SAMBO!!! Efter nästan två år med distansförhållande ska vi nu bo tillsammans. Simon flyttar ner imorgon och det ska bli såå himla kul! Känns verkligen jättespännande! ÄNTLIGEN!

Kommentarer
Postat av: Karin

Åhh vad kul för dig att Simon äntligen kommer ner till dig!! =)) jätteglad för din skull, och tokigt avis förstås! jag vill också ha pojken här hos mig!! Hoppas det går jättebra för er! =) kraam

2010-04-14 @ 22:52:04
URL: http://karindahlqvist.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du och Simon kommer ALDRIG att glömma dagen ni skulle bli sambos!

Att ett askmoln från Island skulle sätta stopp för det.

Tillfälligt. Men den som väntar på nåt gott ..... Simon letar väl alternativa färdsätt gissar jag. Så snart, alldeles snart är ni två på Farkosten. Kramar

2010-04-16 @ 08:00:14
Postat av: Pia

haha, kollar lite på bilden på dig, mig o vickan igen...



Och slås av denna tanke "hur lång är Tobbe egentligen?!!". Det ser ju typ ut som att kortet är taget av nån som står på en stol :P



Men jag gillare, skicka till mig nån gång!



Förstår att du nu har din blivande sambo på Tapanis buss. Jobbigt för honom, men värt det! Lycka till med samboendet! ;)



kram



2010-04-16 @ 22:05:46
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0