Dagen pest

Det här har inte varit någon vidare bra dag. Ingenting går min väg just nu.

Och det hela började egentligen igårkväll. Skulle klippa tånaglarna - tappade nagelsaxen i toan. Just typiskt och lite onödigt.
Gick och la mig. Somnade. Vaknade - för sent!! 5 minuter på mig att göra mig klar, springa till bussen. Hade dessutom fått ett inte alltför pepp sms som gjorde så att dagen kändes som att den skulle fortsätta i samma riktning som den började. Visste inte alls hur jobbsituationen skulle se ut idag. Om jag ens hade någon att jobba med.

Väl på jobbet ska jag tvätta händerna OCH tappar ner telefonen i handfatet medan jag häller vatten på den. Gick bra trots allt, peppar peppar.

Jobbsituationen löste sig. Nasrin var tillbaka och vi hade dessutom en vikarie som var toppen, thank God!
Dagen kändes lite bättre.

Jobbade klart, åkte hem med inställningen - tvätta, städa, fixa, dona osv. Skulle bara sätta mig ner vid datorn och kolla upp lite grejer inför min framtid som jag varit så peppad över. Och det skulle jag inte ha gjort. För snabbt vände det igen, ända ner till botten. Och sen satt jag bara där i soffan i FYRA timmar. Och ingenting kändes bra. Jag var arg och ledsen på mig själv och kände mig stressad inför framtiden. Jag som trodde jag hade allt planerat, nu hade jag inte det. Eller jo planerna finns kvar, dom måste bara senareläggas NÅGOT ÅR! Allt blev pest och 10 gånger jobbigare!

Tur jag har ett stycke peppande mamma och ett stycke peppande pojkvän. Nu känns det bra. Har lite nya krafter. Men känns fortfarande aningen snörpet och tänker fortsätta göra ingenting idag.

Nya tag imorgon. i can do it! i can fix! Ingenting är omöjligt osv....


Kommentarer
Postat av: Linn

Va? Nu blev man ju nyfiken på allt som du skrivit om, fast inte skrivit vad det handlar om!!



2010-01-20 @ 21:41:58
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Pia

Pepp pepp! Det löser sig! I mina ögon är du fortfarande ung. Och jag tror att om du vill kan du läsa upp betygen på sidan om jobbet den här terminen. Bara att ta nya tag imorgon och ringa runt o fixa en kurs du kan hoppa på! :)



Och sen bara skicka in massa ansökningar till olika skolor och hoppas på det bästa. Det är ju faktiskt så att man inte alltid kommer in första ansökningstillfället.



Och oroa dig inte för 30-årsstrecket! Huvudsaken är att man trivs med sitt liv som det är just nu. Och planerna finns ju där. Om det är det du verkligen vill så spelar det ingen roll om du är klar som 29-åring eller 32-åring!



Puss puss, snuttan! ;)

2010-01-20 @ 21:46:20
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Ida

Ååh jag blir också så nyfiken, verkar som att du ska söka någon utbildning eller vad?! Jag hoppas du blir mer pepp snart iaf och jag tycker du ska lyssna på din kloka syster! Kram till dig

2010-01-21 @ 00:19:35
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0