Genom åren

Idag har jag sysselsatt mig med att rensa och sortera bland alla foton på datorn. Fick nämnligen en extern hårddisk i julklapp så jag håller på lägga över allt dit. Både det från datorn och det som finns utbränt på skivor. Så nu börjar det bli ordning och reda. Men det är en bit kvar.

Sen upptäckte jag att jag inte har alla skivor med bilder här. Nästan inga från 2006 till exempel. Kanske är hos mamma o pappa.

Det är hur som helst väldigt roligt att kolla på alla bilder. Man får såna minnen. Vilken nostalgi!

Tänkte bjuda er på några guldkorn:

2004

Vad minns vi av det året? Inte mycket, förutom att jag var en liten lillskit. :P




2005

Året då Etage stängde, jag åkte till New York, flyttade hemifrån, tog studenten, gjorde ett klokt val så mitt liv kunde ta en svängom, gjorde ett mindre klokt val och kom tillbaka där jag var från början, gjorde ytterligare ett klokt val och var igång igen.






2006

Guldåret även kallat. Hade så himla kul. Särskilt på sommaren, då det bjöds på kanonväder och toppenjobb med bästaste Ida. Det var fester från vänster till höger och allt var en dans på rosor.
På hösten blev det flytt till Umeå där konstskola och komboliv i Ekot väntade.






2007


Efter solsken kommer regn. Året 07 var ingen höjdare, utseendemässigt iallafall. ;)

Men några solglimtar finns trots allt. Umeålivet fortsatte. Åkte till Berlin med klassen och tittade på massor av konst. Hade vernissage. Träffade den stora kärleken!!! sen flyttade jag till Skellefteå strax innan sommaren och blev med katt.





2008

Var väl inget vidare märkvärdigt år direkt.. Pinnade på som vanligt. Jobbade på Glitter tills jag en dag fick för mig att flytta till Stockholm, så då gjorde jag det. Bodde till en början i en liten skokartong på Lidingö och umgicks för det mesta med Linda. Drack vin och lagade goda middagar om helgerna och tog hand om ungarna på dagis om veckodagarna. Mitt hår växte så det knakade. Däremot var det inte vidare kul att ha Simon och alla andra nära o kära 80 mil ifrån sig, så ibland undrade jag om den där flytten verkligen var värt det. Tur man fick besök då o då i varje fall..






2009

Det nya året fortsatte som det gamla slutade, nämligen i Stockholm. Däremot fick jag chansen att flytta till en 63 kvadratmeter stor lägenhet istället för den lilla på bara 23. Jobbade kvar på Nallebjörnens förskola, fick fast tjänst och löneförhöjning med 2000+.
Första delen av året drabbades jag av både influensan, vinterkräksjuka, ont i lederna och förkylningar om vart annat vilket ledde till ett tillfällig viktras som hette duga.

Fick många besökare under årets gång och knytte många nya kontakter.
Efter sommaren åkte vi på en underbar resa till Kroatien för att fira svärpäronens 60-års dag.
När jag kom tillbaka fick jag en kombo. Ingen mindre än Lina flyttade in. :)






2010

har precis just börjat, så än vet jag inte riktigt vad detta år har att bjuda på.
Däremot hoppas jag att kärleken flyttar hit inom kort. Sen ser det ut som att jag har en Londonresa att se fram emot med syster och en Parisresa (eller någon annanstans) att se fram emot med Simon. Mycket mer än så vet jag inte, men jag ska försöka göra detta år till det bästa!




Kommentarer
Postat av: Linn

Haha 2004 jag dör... haha...

2010-01-26 @ 23:39:07
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Pia

Najs Maya!

Jag kollade igårkväll, men före du lagt ut det här.



Måste säga att du verkligen är läskigt smal på den där bilden. Ser ut som att du ska gå av. Usch!



Kul att se lite bilder och snabba sammanfattningar.



Som sagt - nu fixar vi ett grymt bra år 2010!

Puss

2010-01-27 @ 09:33:08
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Linn

Haha, jag såg aldrig att du skrev Elias, så jag måste ju ha förtått dig utan att reagera.. haha

2010-01-27 @ 12:11:10
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0