Början av året, slutet på ledigheten

Oj vad rätt jag hade. Självklart kunde inte vaktis göra något åt denna kyla. Hans mätare visade normal temp. Men om han kanske skulle tagit av sig sin jacka o verkligen KÄNNA på riktigt, så skulle även han fatta att det va kallt här. Så nu får jag leva med denna kyla. Funderar allvarligt på att börja kika runt efter ett nytt place, men lär väl aldrig hitta nåt. Om man inte vill hyra ett pyttelitet rum i nåns lägenhet för många tusen i månaden. Nej tack! Jag får börja ha ytterkläderna inomhus helt enkelt..

Nu till nåt annat, nämligen fortsättningen på julledigheten. Hann ju bara till nyårsafton sist, så här kommer resten. Eller början på det nya året det vill säga.

På årets första dag kunde vi äntligen samlas alla 3, jag Lina o Theresia. (och så Theo då) Och så gjorde vi oss varsin suuuupersmarrig plankstek. Mmm så otroligt gott! Varför gör man inte det oftare?
Var trevligt att kunna sitta ner alla tre o prata om allt som hänt sen sist vi sågs, vilket var längesen.



På årets andra dag åkte jag o Pia ut till Gamla Falmark för att hälsa på Linn, Fredrik o Svante. Alltid kul att komma dit för att se om det hänt något nytt i deras fina hus, fast än jag kanske mest kom dit för lilla Svantes skull denna gång. Ja för OJ vilket litet charmtroll! Han var lite ledsen just när vi kom dit, men när han såg oss sken han upp som en sol.





När vi hade gosat med Svante klart plockade vi med oss Linnsan och drog vidare på ost och vin-kväll (utan ost för min del förstås) hemma hos Julia. Hon hade även gjort en supersmarrig köttfärspaj.



Sen la min kamera av, vilket nog var lika bra. Vi gick nämligen ut, först på Calles för att lyssna på Kicki som var trubadur för kvällen. Och sen drog vi vidare på Statt verkligen in i dimman!

Söndagen blev med andra ord en seg dag. Jag o Simon var hemma hos mamma o pappa och åt middag. Efter det åkte jag ut till Ursviken för att hälsa denna söta lilla tös till världen.



Lilla Malva. Jättesöt. Ca 2 veckor gammal.

Så härligt att träffa Vickan o Nicke också. Var så längesen. Vickan är verkligen en av dom jag saknar nu när jag bor här. Dom börjar tycka det är dags att jag ska flytta hem, fast jag tycker inte riktigt det. Inte än :)

Efter det besöket åkte jag bara hem till Simon. Packade min väska klart o passade på att mysa med honom för sista gången på...jag vet inte hur länge? Men får hoppas att det inte dröjer allt för länge till vi ses igen.

Morgonen därpå lyfte flyget mot Stockholm. Kom hem till en kall, stor och väldigt tom lägenhet. Kände mig inte alltför pepp på att återgå till vardag och jobb. Och det är jag fortfarande inte. Tänk att för mindre än en vecka sen var jag där.. där alla mina nära o kära är. Och nu är jag här...

Fast äsch det blir nog bra, Lina kommer ju tillbaka på söndag. Ska bli kul!

TACK ALLA FINA MÄNNISKOR SOM FÖRGYLLT MIN JUL!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tycker som Vickan och Nicke, dags att flytta hem :) Fast njaaa, jag måste hinna en Sthlmsväng först. Jag, du och Linnea borde ju köra en favorit i repris ;) Tack för det roliga vi hann med i jul! Kramen!

2010-01-07 @ 19:51:09
Postat av: Linn

Vilka fina bilder:)



Tack för besöket och tack för sällskapet på festen! Allt kul att träffa dig! Och kul att du tod dig tid att komma hem till oss :D



Kramar

2010-01-07 @ 21:54:31
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Pia

Åh, Mayan! :D



Jag saknar dig här hemma (speciellt nu då jag typ hann vänja mig direkt vid att ha dig i närheten) men jag tycker faktiskt inte att du ska flytta hem ändå. Tror att Stockholm passar dig. Och när du är klar där så kommer du hem helt enkelt.



Men det är klart, nog var det rätt najs förr i tiden då vi bodde nästgårds och bara kunde tvärspringa över till varann.



Härliga tider! Men vi ses ju snart igen och då ska vi ha systerresa! :D Wohoo!



Hoppa lite upp o ner så kanske du får lite värme.



Puss puss

2010-01-07 @ 22:53:27
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0