Adventfix

Det är hektiska tider nu. Mycket som ska hinnas med. I helgen hade jag massor med saker som skulle göras, och jag har dessvärre inte ens hunnit med hälften. :-S

Igår var jag på stan o handlade julklappar och julpynt. Har ju inte särskilt mycket pynt här. Nästan allt är hos mamma o pappa nedpackat i nån låda nånstans. Tur att Myrorna och Röda korset finns så man kan fynda. Sen kan man alltid köpa en del saker på stan, men det blir dyrt i längden.

Efter stan åkte jag ut till Stäket hem till moster och morbror. Blev bjuden på otroligt god kycklinggryta. Kom hem sent och valde därför att dissa Vicke o Nicke och deras fest. (dissade dom fredagkväll oxå) Åkte istället hem och påbörjade städning och adventspynt.

Eftersom jag dissat grabbarna två gånger i helgen så mötte jag upp dom på stan idag istället. Käkade lunch och gick sen till Gamla stan på julmarknad. Men hua vilket väder det varit idag. Snöstorm och jättekallt! Höll på förfrysa tårna tror jag minsann.



Efter jag lämnat av grabbarna gick jag på stan en stund, och sen tog jag pendeln ut till Märsta för att möta upp mamma o pappa. Dom åker till Kap Verde imorgon och bor därför på hotell i natt. Åt en smarrig middag på deras hotell. Biffsteg, klyftpotatis och bea. Smaskens! Men mest mysigt var det såklart att få träffa mammsen o pappsen.



Kom hem sent idag igen. Har iaf fått lite gjort. Bytt gardiner i köket, vardagsrummet o sovrummet. Tagit fram ljusstakar, stjärnan och lite pynt här o var. Så nog är det lite julstämning nog. Kan fota sen och lägga upp lite bilder. Nu skulle det bara behöva städas lite osv... Hade hoppats på att jag skulle hinna ALLT klart innan Simme kommer hem. Hoppas han har träning imorn så han kommer hem sent så ska jag nog hinna allt. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0