Ja det var den veckan det...

Har inte haft någon bloggarglädje i veckan. Har inte haft lust, ork eller tid att göra någonting egentligen, hur nu det går ihop.. Det har varit en lååång vecka (som jag inte tänker gå in i detalj på) och jag har längtat så efter den här helgen, som tyvärr börjar lida mot sitt slut.

Trots den långsamma veckan fanns det ändå några ljusglimtar i tillvaron.

SÖNDAG 16/1

Brunch på Clarion hotell med älskling! Ja, det var dit överraskningen gick, den jag nämnde om.. att jag inte skulle boka upp mig på söndagen mellan 14-16.

 


Och vilken brunch sen! Fanns allt man kunde tänka sig. (förutom marmelad konstigt nog, men som jag fick ändå efter att gulla med personalen.)
Vi åt och åt och åt.. Vi till och med unnade oss efterrätt, trots vårt nyårslöfte att inte äta onyttigheter innan resan.
Tack Simon!

MÅNDAG 17/1

Mötte upp Pia och Matte efter jobbet och käkade middag med dom. Dom hade just kommit hem från Paris och Matte fyllde 30 dagen till ära.




Mysigt att hinna träffas innan det var dags för dom att sätta sig på tåget hem till Skellefteå.

ONSDAG 19/1

Mamma var i stan och jobbade så på onsdagen passade vi på att äta middag på T.G.I.F. Jag åt jättegod chickenquesadillas. Mums!



Gav mamma ett halsband (som jag tillverkat själv) i present eftersom hon fyllt år.
Sen åkte vi till hennes hotell som låg precis på andra sidan vattnet där jag bor. Så man kunde se mitt hus, lite coolt!

TORSDAG 20/1

Trots att orken i princip var obefintlig så mötte jag upp Camilla på Danscenter och där tog vi två dansklasser, jazz och Waaking. Waaking har jag aldrig testat förut och det var riktigt roligt må jag säga. Och SVETTIGT!


Som sagt några ljusglimtar fanns det ju ändå, om än större delen (tyvärr) var jävligt kass.
Helgen blev extremt lugn. Igår var jag och Simon hembjudna hos Davve o Lina på hockeykväll. Första matchen jag sett i år. Är väl inte överförtjust i hockey direkt, men det var trevligt ändå. :)

Nu är det bara 9 dagar, sen bär det av till MALAYSIA! Behöver jag säga att jag längtar? Däremot är jag livrädd att bli förkyld. Haft ont i halsen idag.. Tips och kurer för att slippa bli sjuk tas emot med glädje!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du kommer inte att vara förkyld, iaf inte när ni åker till Malaysia! Ska du vara sjuk, gör bort det nu! Kram och tack för en mysig kväll i Sthlm!

2011-01-23 @ 21:24:32
Postat av: Pia

Tips:

Vitlök - dödar bakterier i kroppen

Citrusfrukter

Ingefärste på färsk ingefära

Mycket mat

Mycket vila



Och som sagt - bättre göra bort det innan ni åker!



Trevligt att vi hann äta middag med dig i måndags.



kramen

2011-01-23 @ 21:48:13
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: S

Så lite så, jag fick ju svulla i mig lika mycket :)

2011-01-23 @ 22:19:44
Postat av: Pia

Grejen med oopsies är att det inte är nåt socker eller kolhydrater i dom. Det är GI-bröd gjorda på endast ägg, philadelphia och salt. Och så lite grädde o bär på dom. Smaskens! :)

2011-01-24 @ 21:56:54
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, stackars Mayasjuklingen! men jag tror garanterat att du kommer vara frisk tills ni åker! Och jag är fullständigt övertygad om att ni kommer få en helt otroligt fantastisk semester! =))

Men sen när du kommer hem tycker jag vi får boka in en helg här i Uppsala! Full av nyttigheter och mys! =) kram

2011-01-24 @ 23:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0