Sorgligt med hejdå

Just nu är det väldigt känsliga tider. Mina älskade förskolebarn ska lämna mig och gå vidare till skolan. Har tagit hand om dessa barn i tre år och det känns så sorgligt att lämna dom. Nästan varje dag nu så är det något barn som har sin sista dag och tårarna bara forsar från mina kinder. Har så svårt för att säga hejdå till dom söta småpluttarna, som inte är några små pluttar längre utan stora duktiga 6-åringar. Barnen tycker också att det är tråkigt att skiljas, några har gråtit och ett barn berättade att det värkte i hjärtat. Det gör det i mitt med vill jag lova.

Förra veckan hade vi avslutningsfest. Familjerna hade gått ihop och köpt fantastiskt fina presenter till oss fröknar. Champagne, en skål från Bruka Design, ett fint armband från Frogpearls och ett par finfina röda träskor. Ska ta bilder sen och lägga upp. Blev iallafall otroligt glad och förstås rörd över presenterna. Så genomtänkt och gulligt av dom.



Den här teckningen fick jag idag av ett av mina dagisbarn. Den till vänster föreställer mig och den till höger är han. Lägg märke till mina bruna ögon, glasögon och bruna hår, det var väldigt viktigt att det skulle bli rätt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag riktigt känner hur känslosamt det måste vara. Så många farväl.

Vilken fin teckning och jag gissar att barnet i fråga upplever att sej mycket blekare än dej. :D

2011-06-23 @ 09:43:54
Postat av: Pia

Åh, så fint.

Tänk vilken tur dessa barn har haft som fått ha dig som fröken. Finaste Mayan!



Måste så klart vara jättejobbigt att skiljas från dom. Alla dina barn!



Puss puss

2011-06-24 @ 08:10:12
URL: http://piapepp.wordpress.com
Postat av: Linn

<3

2011-06-27 @ 21:25:24
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0